Cele mai frecvente probleme stomatologice și rezolvarea lor

Nu există persoane care să nu se confrunte în viață cu probleme stomatologice, cariile fiind cele mai frecvente dintre acestea. Deși în zilele noastre există diverse metode prin care afecțiunile dentare pot fi prevenite, totuși este suficient să neglijezi de câteva ori igiena orală pentru a te confrunta cu acestea. Vestea bună este că, în cabinetele stomatologice, se găsesc întotdeauna soluții eficiente pentru menținerea unei danturi frumoase.

Citește în continuare care sunt cele mai comune probleme stomatologice, dar și ce rezolvare găsesc medicii pentru acestea.

Cariile dentare

La nivel mondial, cariile dentare reprezintă cea mai mare problemă care duce la pierderea dinților. Acestea pot să apară la orice vârstă și se formează atunci când placa dentară se combină cu zaharurile ori cu amidonul din alimentele consumate. În urma acestei combinații, apar acizii care atacă smalțul dinților și duc la formarea cariilor cu timpul. Igiena orală necorespunzătoare și moștenirea genetică sunt principalele cauze care duc la apariția acestei afecțiuni dentare.

Netratată la timp, caria afectează structura dintelui și, în funcție de evoluție, poate duce la extirparea pulpei dentare sau la extracția dintelui. De aceea, pentru prevenire este extrem de important periajul dentar de două ori pe zi și folosirea zilnică a apei de gură și a aței dentare. De asemenea, efectuarea unor vizite regulate la medicul dentist va preveni degradarea dinților. În cabinetul stomatologic, profilaxia dentară cuprinde următoarele tehnici: detartraj, periaj profesional și airflow.

Totuși, dacă este vorba despre o carie avansată, medicul poate realiza arhitectura dintelui cu ajutorul unor materiale estetice.

Sensibilitatea dentară

Altă problemă cu care se confruntă mulți pacienți care trec pragul clinicii noastre este sensibilitatea dentară. Afecțiunea se manifestă prin disconfort la nivelul dinților în momentul în care se consumă dulciuri și alimente reci sau calde. Durerea mai poate fi simțită și în timpul periajului. O programare la medicul dentist vă poate lămuri de unde vine problema. Poate fi vorba despre o fisură ori un abces dentar, probleme ce nu ar trebui amânate.

Tartrul dentar

Depunerea tartrului pe suprafața dinților este alt motiv pentru care mulți pacienți apelează la ajutorul specialiștilor noștri. Deși pare inofensiv la început, adevărul este că tartrul dentar poate provoca halenă (respirație urât mirositoare), afecțiuni gingivale și chiar mobilitatea și pierderea dinților. Prin igienizări regulate, efectuate de 1-2 ori pe an, în funcție de necesitate, această problemă poate fi ținută ușor sub control.

Gingivita

Sângerările și inflamațiile de la nivelul gingiilor sunt alte simptome care nu trebuie neglijate. În lipsa unui tratament profesional, situația poate avansa până la retragerea gingiilor, mobilitatea dinților și pierderea acestora în cele din urmă (parodontoza). Acumularea de placă dentară în exces este principalul vinovat, însă mai există și factori de risc precum fumatul, dieta săracă în vitamina C, schimbările hormonale și factorul ereditar.

Curățarea profesională a dinților (îndepărtarea plăcii dentare, a tartrului și a bacteriilor din cavitatea bucală) este cea mai bună soluție în lupta dusă împotriva gingivitei. Totodată, medicii stomatologi din echipa noastră vor recomanda un program de îngrijire zilnică ce trebuie urmat acasă.

Abcesul dentar

Abcesul dentar se manifestă prin apariția unei pungi cu puroi la rădăcina unui dinte sau între gingie și un dinte. Principala cauză este infecția bacteriană care are la bază igiena orală deficitară. Este indicat să te prezinți la medic în acest caz fiindcă infecția se poate răspândi și poate să afecteze rădăcina dintelui. În funcție de locul în care a apărut abcesul și de gravitatea infecției, se poate apela la incizie și drenajul puroiului ori la obturația de canal.

Pierderea dinților

Pierderea dinților este de departe cea mai gravă dintre problemele stomatologice. Igiena dentară necorespunzătoare, parodontoza, cariile și accidentele sunt cele mai frecvente motive care duc la pierderea unuia ori a mai multor dinți. Aceasta nu este doar o problemă de ordin estetic, cât și funcțional fiindcă afectează vorbitul și mestecatul. Implantul dentar reprezintă cea mai eficientă soluție pentru înlocuirea dinților lipsă. Dispozitivul este un șurub din titan care se înfiletează în osul mandibular sau maxilar, după ce este îndepărtată gingia, preluând astfel rolul pe care îl avea rădăcina dintelui natural. Deasupra acestui suport artificial se ancorează o coroană, o punte sau o proteză. După intervenție se așteaptă între 3 și 6 luni pentru osteointegrarea implantului, proces prin care osul se leagă foarte bine de implant. Tehnologia a avansat mult în ultima perioada, astfel ca se poate recurge și la implantul dentar rapid. Există un sistem modern numit „Fast and fix” – All on 6 – superior (maxilar) – All on 4 – inferior (mandibulă) la care apelează pacienții ce vor să plece cu toată dantura în aceeași zi acasă. După încheierea perioadei de 6 luni, se face lucrarea finală.

Indiferent de problema dentară cu care te confrunți, te așteptăm la Hello Clinic, într-un cadru liniștit, pentru a hotărî împreună care este tratamentul potrivit pentru tine.