Sfaturi medicale stomatologice

radiografie-dentara-pregatire-operatie

Operația dentară: 7 tipuri de intervenții de care nu știai

Operația dentară reprezintă un subiect de temut pentru multe persoane, chiar dacă medicina dentară a avansat mult în ultimii ani. În vremurile noastre, toate intervențiile chirurgicale se efectuează sub anestezie locală, astfel că pacientul nu simte niciun disconfort, iar riscurile sunt puține. Chirurgia orală este o specializare care include o varietate mare de manopere în

fatete dentare

Ce urmează după pierderea unui dinte – soluții pe care să le iei în calcul

O carie avansată, afecțiunile gingivale ori un accident sunt principalele cauze care duc la pierderea unui dinte. Indiferent de motivul care a dus la extracție dentară, medicii stomatologi recomandă completarea danturii la timp, altfel pot să apară complicații. Citește în continuare ce efecte neplăcute pot să apară dacă nu este completată dantura, dar și ce

sfaturi-dupa-extractia-dentara

Sfaturi după extracția dentară: ce trebuie să respecte pacientul

Extracția dentară este o intervenție la care se apelează în zilele noastre în ultimă instanță, atunci când nu mai există altă soluție. Stomatologia modernă încearcă să evite, pe cât posibil, scoaterea dinților naturali, însă există și cazuri când aceștia nu mai pot fi salvați, iar pacientul trebuie să fie pregătit să respecte indicațiile după intervenție

placa-bacteriana

Placa bacteriană – ce este, cum o previi și de ce trebuie îndepărtată

Igiena orală este esențială pentru menținerea sănătății dinților și a gingiilor și presupune îndepărtarea zilnică a plăcii bacteriene. Această peliculă subțire care se depune pe suprafața dinților poate provoca multe afecțiuni în timp. Citește în continuare ce este, mai exact, placa bacteriană, cum o previi și la ce riscuri te expui dacă nu acorzi atenția

Îngălbenirea dinților

Îngălbenirea dinților: cauze și soluții de la specialiștii Hello Clinic

Îngălbenirea dinților reprezintă o problemă stomatologică comună care afectează încrederea în sine și pofta de a zâmbi. Pătarea danturii poate fi uniformă sau doar pe anumiți dinți, în funcție de factorul determinant. Citește în continuare care sunt cauzele îngălbenirii dinților și la ce soluții profesionale poți să apelezi pentru a te bucura de o dantură

6 probleme de sănătate care apar din cauza igienei orale precare

O igienă orală precară poate duce cu timpul la apariția mai multor probleme de sănătate – de la carii și gingivită până la afecțiuni mai grave precum bolile cardiovasculare. De aceea medicii stomatologi recomandă respectarea celor trei pași pentru o curățare corectă: periaj, ață dentară și apă de gură. Citește în continuare la ce probleme

scaun stomatologic aditie de os

Adiție de os: ce este și în ce cazuri devine necesară

În procesul de înlocuire a dinților lipsă cu un implant poate apărea o piedică – o cantitate insuficientă de os care să susțină rădăcina artificială. Această problemă stomatologică se rezolvă cu ajutorul adiției osoase. Citește în continuare ce este, mai exact, o adiție de os, care sunt cauzele pierderilor osoase și când este recomandată această

imagine dantura zoom in

Beneficiile tratamentului endodontic: de ce este important să NU îl amâni

Echipamentele moderne și cunoștințele medicale avansate pot salva în prezent dinți care ar fi fost extrași fără dubii înainte. Tratamentul endodontic sau tratamentul de canal este una dintre metodele care ajută la protejarea danturii. La tratamentul endodontic se apelează în situațiile în care se constată afecțiuni la nivelul nervului (inflamații ale pulpei dentare). Pulpa dentară