Tratamente dentare recomandate

Igiena orală și controalele periodice la stomatolog sunt esențiale pentru o dantură sănătoasă și frumoasă. Se recomandă ca vizitele la medicul dentist să fie efectuate anual sau chiar bianual, în funcție de fiecare caz în parte. Bineînțeles, sunt excluse cazurile în care pot să apară urgențe dentare care necesită un consult de specialitate imediat pentru a preveni eventualele complicații.

Așadar, iată ce tratamente dentare trebuie făcute o data pe an pentru a te bucura de o dantură fără probleme.

Detartrajul, primul pas spre un zâmbet frumos

Prin intermediul detartrajului sunt îndepărtate depunerile de placă bacteriană și tartrul depus supragingival și subgingival. Procedura se realizează cu anse speciale acționate prin ultrasunete şi cu un jet subţire de apă care favorizează desprinderea tartrului. În timpul folosirii instrumentului care generează vibrații, pacienții pot simți un ușor disconfort în anumite zone dacă au carii ori afecțiuni parodontale. În rest, procedura nu este una dureroasă.

În prezent, cea mai răspândită metodă de îndepărtare a tartului este detartrajul cu ultrasunete, însă unii medici efectuează și detartrajul manual sau combină ambele tipuri de intevenții pentru rezultate cât mai bune. Detartrajul cu ultrasunete acționează mai repede, nu durează mai mult de jumătate de oră, și este mai ușor de tolerat de pacient.

Periajul profesional, secretul unor dinți strălucitori

Printre tratamentele dentare care trebuie realizate anual se numără și periajul profesional. De regulă, această intervenție se efectuează după detartrajul cu ultrasunete.

Scopul periajului dentar este de a înlătura placa bacteriană de pe suprafața dentară, dar și de a îndepărta particulele mai mici de tartru ramase pe dinți. Totodată, periajul profesional permite realizarea unei bune lustruiri pentru îndepărtarea petelor de pe smalț cauzate de alimente și tutun.
Se acționează cu o periuță cu cap rotativ, montată la piesa scaunului stomatologic, și cu o pastă de dinți profesională care are în compoziție și elemente abrazive. Medicul dentist mai folosește și benzi abrazive pentru a curăța spațiile dintre dinți.

Tehnica Airflow înlătură cu succes bacteriile

Airflow este o tehnică inovatoare de îndepărtare a plăcii bacteriene, a tartrului și a petelor dentare. Dispozitivul generează un jet de apă, aer și particule fine de bicarbonat de sodiu, care acționează cu o presiune mare, fără a afecta smalțul dentar.

Cu ajutorul acestui tratament dentar este îndepărtat tartrul din zonele greu accesibile și petele provenite de la coloranții din alimente. Procedura este perfectă pentru pacienții care se confruntă cu sensibilitate dentară fiindcă nu presupune un contact direct cu smalțul dinților. O ședință nu durează mai mult de jumătate de oră.

Nu uitați că cea mai eficientă metodă de prevenire a cariilor și a afecțiunilor gingivale o reprezintă controlul stomatologic periodic. O examinare completă a activității bucale este necesară pentru depistarea unor eventuale afecțiuni aflate în stadiu incipient.

Profilaxia dentară profesională oferă rezultate de excepție dacă este realizată periodic, însă aceasta nu înlocuiește îngrijirea personală.